A szervókormány és szervószivattyú problémák rendkívül bosszantóak, a legrosszabb esetben pedig kifejezetten veszélyesek is lehetnek. Ha velünk is előfordult már, hogy teljesen elvesztettük a gyári szervó hatást, és így próbáltunk meg beállni egy szűk parkolóhelyre, akkor pontosan tudjuk miért nagyon fontos, hogy a szervókormány és a szervószivattyú is maradéktalanul jól működjön.
A hidraulikus szervókormányrendszerek egyik leggyakoribb problémája a szivárgás, az elektromos típusoknál pedig az elektronikai hiba vagy a kopogás. A rendszer magas nyomása és a folyadékot szállító puha tömlők viszonylag érzékennyé teszik a szivárgásra. Az alacsony folyadékszint nyöszörgő szervószivattyú formájában jelentkezik, sőt a folyadéknyomás csökkenését és a kormányrásegítés elvesztését is okozhatja. A legfontosabb annak megállapítása, hogy a szivárgás a csőösszetételeknél, a kormányműnél vagy a szervószivattyúnál okoz problémát.
Mint minden más mechanikus rendszer, a kormánymű és a szervószivattyú is elhasználódik. A kopott szervószivattyú zúghat, nyöszöröghet, de előfordulhat, hogy egyáltalán nem ad ki zajt. Akárhogy is, alacsony lesz a folyadék nyomása, ami nem ad annyi segítséget, amikor megpróbáljuk elforgatni a kormánykereket. Az alacsony nyomású szivattyúk diagnosztizálása rendkívül nehéz, mivel általában nincsenek nagynyomású csatlakozók a rendszerben. Ebben az esetben az egyetlen lehetőség a szivattyú cseréje.
A szervokormány rendszerében lévő levegő szintén csökkenti a nyomást és a rendszer kormányzási támogatását. Ha a rendszerben megfelelő mennyiségű folyadék van, akkor általában levegő jut be az alacsony nyomású vezetékben vagy a távoli tartályrendszerekben a tartálytól a szivattyúig vezető vezeték szivárgása miatt. E vezetékek cseréje és a csatlakozások laza szerelvények vagy rossz O-gyűrűk ellenőrzése elősegítheti a rendszer tömítését, a levegő eltávolítását és a rendszer csendesítését.
Végül a dugulások a legnehezebben diagnosztizálható szervokormány-problémák de általában következtetni lehet a hiba okára. Hasonlóan az alacsony nyomású szivattyú kimenetének ellenőrzéséhez, a szervokormány rendszerben lévő nyomáscsatlakozók hiánya megnehezíti az eltömődések megtalálását, ha vannak a rendszerben. Az eltömődések oka általában az elhasználódott alkatrészek vagy a koszos szervokormány-folyadék, és néha a rendszer átöblítésével eltávolíthatók.
A szervó kormány hibáját jelzi az is, amikor kopog a kormánymű. Bár a leggyakrabban a japán márkájú autó modelleknél jelentkezik ez a probléma, a Volkswagen kormánymű esetében is megjelenhet a kopogás meghibásodás esetén. A kormány és a futómű problémáinak mihamarabbi javítása fontos, hiszen a biztonságos vezetés csak így garantálható.